Az állatok hosszabb pihenő után nyújtóznak egy hatalmasat, ezzel tudják helyreállítani a rendet, amit a statikus helyzet kissé felborított.

A test ugyanis mozgásra van kitalálva. Ha nem mozgunk, érdekes folyamatok indulnak el, ezért forgunk álmunkban is rendszeresen, mert mozdulni kíván a test. A hosszú mozdulatlanság közben az egymás mellett elhelyezkedő szövetek rostjai elkezdenek összeszűkülni, a szövetek folyadéktartalma csökken. Mindezeknek köszönhetően a szöveti elcsúszás akadályozottá válik és észrevétlenül fog másként mozdulni a testünk, az ízületeink, mint ahogy normálisan tenné, hiszen valahogy muszáj megoldania a feladatát. Ez még nem olyan óriási akadályozottság, amit ne tudna kompenzálni, így az nem jár fájdalommal, vészreakciók sem indulnak el. Csak a kompenzációk. Sok ilyen kisebb epizód egyre csak halmozza a kompenzációkat, ami egy idő után viszont már elkezd majd jelezgetni. Ezért nyújtózik egyet a kutyus szunyókálás után, hogy rendezze a szövetek struktúráját és hidratáltságát.

Ez a nyújtási póz amilyen egyszerű, annyira nagyszerű, annyira sok jótékony hatása van:

– mobilizálja, lazítja a vállakat,

– mobilizálja, lazítja a háti gerincet (ez egész napos görnyedés után épp az ellenkező irányba),

– mindezeknek köszönhetően kiváló tartásjavító (irodistáknak kötelező), – megnyújtja a gerincet,

– eltávolítja a csigolyákat egymástól,

– tehermentesíti a porckorongokat, sőt! a porckorong belső magját visszafele tolja a porckorong közepébe,

– ez kifejezetten jótékony porckorongsérv vagy annak az előszobája (kiboltosulás) esetén.

Így végezd a gyakorlatot!

Vedd fel a térdelőtámasz helyzetet, innen csinálhatsz egykaros és kétkaros nyújtózást, mindkettő szuper! Az egykarosnál csúsztasd ki az egyik tenyeredet előre úgy, hogy a combjaid végig függőlegesek maradjanak, így a mellkasod kénytelen lesz lesüllyedni a padló felé. Ettől a mozdulattól hátrahajlik a gerinced és szépen nyílik a mellkasod, lazul a vállad. A nyújtózás közben a helyén maradt karodat hajlítsd be kényelmesen, hogy engedje a leereszkedést. Visszatérést követően mehet ugyanez a másik karral is. Kétkaros verzióban is nagyon jótékony: előbb az egyikkel csússz ki, majd a másikkal is. Így erőteljesebb lesz a mellizmok nyúlása, a vállak lazulása. A comb függőleges helyzetére ügyelj végig!