Intenzív fizikai munka (edzés) folytán az izomműködés hőtermelő hatása miatt növekszik a testhőmérséklet, amit a szervezet verejtékezéssel képes kompenzálni. A folyadéktartalom csökkenése dehidratációhoz vezet, megfelelő folyadék nélkül nő a szívfrekvencia és testhőmérséklet, romlik a teljesítmény, ezért nagyon fontos edzés közben a folyadékpótlás! De mit fogyasszunk sportolás közben?

A szervezetben található folyadék sűrűsége (izotóniás sűrűség) magasabb a víz sűrűségél. Ha túl sűrű oldattal pótoljuk a folyadékvesztést, akkor a szervezetben romlik a keringés, ezzel a szervek működése is. Az izotóniás sportitallal történő folyadékpótlással pontosan azt a sűrűségű folyadékot kapja a szervezet, amire szüksége van az optimális működéshez. Másrészt nagyon fontos a bevitt folyadék összetétele sók és ionok tekintetében. A verejtékezéssel elvesztett ionok és sók (elsősorban nátrium, kalcium, kálium, klór, magnézium) visszapótlásának megfelelő folyadékokkal kell megtörténnie, ellenkező esetben csökkent a teljesítő képesség. Sporttevékenység során a vércukorszint is jelentősen csökken, ez teljesítmény romlást, izomremegést, émelygést, rosszullétet okozhat. Ezért edzések előtt nagyon fontos a megfelelő tápanyag, szénhidrát biztosítása, illetve edzés alatt a szénhidrát (cukor) tartalmú sportitalok fogyasztása. De milyen a megfelelő sportital?

A sportitalok izotóniásak, sűrűségük a szervezetben megtalálható folyadék sűrűségének felel meg. Megfelelő arányban találhatóak meg benne a szervezetből terhelés alatt távozó sók, elektrolitok és energiaszolgáltató szénhidrátok (gyorsan felszívódó  és elhúzódó hatású cukrok), vitaminok, serkentő hatású anyagok.

Köszönöm! Másik kérésem, hogy csináljunk egy galéria menüt, ahova fotókat, videókat tudok feltölteni, esetleg rövid képaláírással, ha erre van lehetőség.