Tudom, hogy sokan tartanak ettől az edzéstípustól, leginkább azok, akik a pörgősebb mozgásformákat kedvelik. Egy évvel ezelőtt még én is így voltam ezzel, amíg ki nem próbáltam!

De hogy miről is szól a Pilates?
Kőkemény izommunka és nyújtás kombinációja, ahol elsődlegesen fókuszban a gerinc természetes állapotának fenntartása/visszaállítása, emellett a mélyizomzat (core izomzat) erősítése, ami stabilizálja a gerincet és a test minden ízületét. A gyakorlatok kivitelezés során nagyon fontos a mozgáskontroll és a koncentráció, a középpontban a mozgáskivitelezés precizitása, a mozgásfolyamatosság és a tudatos légzés áll. Előnyös mozgásforma kortól és nemtől függetlenül, ülő- vagy állómunkát végzőknek egyaránt!

És hogyan épül fel egy Pilates óra? Legalábbis nálam?
Az órát bemelegítéssel kezdjük, átmozgatjuk az ízületeket.
Ezt követően állásban megkezdjük a gerinc nyújtását előkészítő gyakorlatokat lábszériákkal (guggolásokkal, törzshajlításokkal, törzscsavarásokkal kombinálva) és karszériákkal (felsőtest átmozgatása) kombinálva.
Utána rátérünk az alap Pilates gyakorlatokra, ügyelve arra, hogy a gerincet, a törzsizomzatot és a végtagokat minden irányból hatékonyan megmozgassuk. A gyakorlatokat mindig úgy állítom össze, hogy minden izomcsoport megfelelő terhelést kapjon.
Az óra végét egy hosszabb nyújtással zárjuk, hatékonyan lenyújtjuk az edzés alatt megdolgoztatott, és a rövidülésre hajlamos izmokat.

És mivel lehet a Pilates órát változatossá és még hatékonyabbá tenni?
Egyrészt a gyakorlatok sokszínű alkalmazásával, másrészt klf. eszközök alkalmazásával. A gyakorlatokat végezhetjük saját testsúllyal, de használhatunk az órán eszközöket is. Lehet az órát színesíteni kislabdával, nagylabdával, hengerrel, gumiszalaggal, pilates gyűrűvel, vagy akár gymstick-el is.

Minden óra tartogat meglepetést, mindig változatos és nagyon hatékony!