GET FIT = Gravity Exercise Training
„ALL CORE ALL THE TIME”
Saját testsúlyos hevederes felfüggesztéses tréning. Ezt is többségében túl nehéz (és a hölgyek sokszor kevésbé nőies) edzéstípusnak tartják, pedig valójában nem az! Az eszköz egyrészt nagyon sokat segít a gyakorlatok helyes és maximális tartományban történő kivitelezésében, másrészt lehetőséget ad a terhelés fokozására. Épp ezért kezdő és haladó vendégek számára egyaránt ajánlott! Korábban évekig rendszeresen végeztem, nagyon megszerettem, és meg vagyok győződve róla, hogy ez az egyik leghatásosabb edzéstípus.
Elsődlegesen izom-erőképességet és koordinációt fejlesztő edzésforma. Ezt az edzéstípust minden iskola másként nevezi (pl. TRX vagy Bodyrope), de ugyanazt a tematikát takarja. A Get Fit különleges erőfejlesztő, állóképesség fejlesztő, egyensúlyfejlesztő és gerincstabilizáló edzéshatást eredményez, a résztvevők gyors, és látványos fejlődést érhetnek el. A felfüggesztéses tréningnek hatalmas szerepe van a törzsizomzat (mély/core izomzat) stabilizálásában, erősítésében. A Get Fit gyakorlatok fejlesztik a törzsizomzatot a funkcionális mozgások és dinamikus pozíciók során. A gyakorlatok a törzs- és hasizmot dolgoztatják a többi izomcsoporton keresztül.
Az órát 8-10 perc edzés specifikus bemelegítéssel kezdjük, majd 40-45 percben a gyakorlatokat különböző kiinduló pozíciókból a saját testsúlyunk alkalmazásával végezzük egy stabil felületre felfüggesztett, masszív hevederpár alkalmazásával. Az óra végén 8-10 percben hatékonyan megnyújtjuk az edzés során megdolgoztatott, valamint a rövidülésre hajlamos izmokat. Az edzés változatosságát a gyakorlatok sokszínűsége és az óra felépítése adja: a gyakorlatok végezhetőek ismétlésszám alapján, adott időre vagy akár köredzés jelleggel, továbbá a hevederrel végzett gyakorlatok közé beiktatható egyéb jellegű gyakorlat is (pl. saját testsúllyal végzett vagy állóképességi gyakorlatok).