Minden kisgyermek eredendően szeret mozogni, fáradhatatlanok, energetikusak, mozgásigényük határtalan. Iskoláskorba lépve azonban minden megváltozik, több órán keresztül kell egy helyben ülniük, otthon házi feladatot készíteniük. A hatalmas szellemi megterhelés nagymértékben korlátozza mozgásszabadságukat. Az iskoláskorú gyermekek a kor előrehaladtával egyre kevesebbet mozognak, továbbá a generációjukra jellemző eltúlzott telekommunikációs szokásaik testi rendellenességek kialakulásához vezethetnek (mint pl. izomtalanság, elhízás, tartáshibák: hanyag tartás, gerincferdülés, láb statikai betegségei).
Minden fiatalnak (5-14 éves kor) napi egy óra, legalább közepes intenzitású fizikai aktivitás ajánlott, attól függően, hogy milyen életkorban van. A gyermekek számára összeállított mozgásanyagnak mindig illeszkednie kell a gyermek korának megfelelő mozgásképességekhez, hiszen a túl sok vagy nehéz igénybevételt, vagy a túl kevés mozgásingert csak így tudjuk elkerülni. A legalább heti 2 alkalommal végzett rendszeres mozgás tartsa szem előtt az izomerő és a hajlékonyság fejlesztését, a csontegészség növekedését, fenntartását.
Nagyon fontos, hogy megszerettessük gyermekeinkkel a mozgás örömét már születésüktől fogva, ezért tartjuk szükségszerűnek, hogy folyamatosan fejlesszük a gyermekek mozgását. A gyermekek egészséges életstílusra nevelése, az egészséges szokásrendszer kialakítása garantálhatja, hogy később már felnőttként sokkal kevesebb egészségügyi problémával kelljen szembenézniük. Gyermekkorban különösen alkalmas erre a feladatra az aerobic alapokra épülő zenés mozgásforma: a Kölyök fitness és Gyermek aerobic.
A Kölyök Fitness speciálisan óvodások és kisiskolások (5-10 éves kor) számára kifejlesztett zenés tartásjavító program, mely javítja a gyermekek mozgáskoordinációját, hajlékonyságát, valamint teljesítő és állóképességét, ami a mai mozgáshiányos környezetben kiemelten fontos. A Gyermek aerobic az idősebb korosztálynak (10-14 éves kor) nyújt élvezetes mozgási lehetőséget a készségek további fejlesztésével.