Ha szereted a koreografált, cseppet sem monoton, de annál hangulatosabb, táncosabb lépéseket is tartalmazó mozgásformákat, a Step aerobic biztosan az egyik kedvenced lesz! Elsődlegesen állóképességet és koordinációt fejlesztő, az egyik LEGHATÉKONYABB ZSÍRÉGETŐ edzésforma. Kifejezetten cardio tréning, ez az edzéstípus erősítő elemeket NEM tartalmaz!
Hidd el, ezen az órán annyira kikapcsolsz, hogy cseppet sem fognak a napi teendőid/problémáid foglalkoztatni! Pörgős felüdülés testnek és léleknek egyaránt!
Az órán végig step padon dolgozunk, az edzés 6-8 perces bemelegítéssel kezdődik.
A bemelegítést követő 35 percben alaplépésekből építünk koreográfiát. A résztvevők koordinációs képességének fejlettségi szintje szerint lehet teljesen kezdő szintű, alaplépésekből felépített lineáris Step Aerobic óra. Ez az alap kell és szükséges a fejlődéshez! Fontos megtanulni az alaplépések angol nevét, helyes kivitelezését ahhoz, hogy fejlődni tudj! És ha már középhaladó/haladó szintű leszel/vagy, gond nélkül jöhet egy összetett lépéskombinációkból, forgásokból, lábváltásokból álló koreografált óra. De akár lehet a kettő kombinációja is! Alaplépésekből felépített koreográfia! Nekem éppen azért ez a kedvencem, mert kezdő és haladó vendégek estén is egyaránt alkalmazható: egyszerű alaplépésekből kezdjük építeni a koreográfiát, majd az egyes alaplépések fokozatos nehezítésével kialakul a haladó(bb) koreográfia, így minden résztvevő a saját koordinációs szintjének megfelelően a végterméket maximálisan el tud sajátítani. Ha úgy érzed, koordinációs képességeid maximumán vagy, megállsz azon a ponton. Néhány alkalom után, hidd el, túllépsz ezen a határon! És később saját magadon is meglepődsz! Azon, hogy korábban miért nem tudtad megcsinálni, hiszen nem is bonyolult… És így fejlődsz fokozatosan, pár hónap után kezdőből haladó leszel… Fontos, hogy a koreográfiát mindkét oldalra megtanuljuk és mindkét oldalra azonos mértékben végezzük! Ez mindkét agyféltekét fejleszti, tovább erősíti a koordinációs képességeket és a memóriát! És természetesen nem lesz kiegyenlítetlen a terhelés, mert mindkét oldal azonos mértékben kap!
A koreografált óra fő részének végét a kb. 10 perces „finálé” zárja, ahol a megtanult teljes koreográfiát többször ismételjük.
Az órát kb. 6-8 perces nyújtás zárja ahol az edzés alatt terhelt izomcsoportokat (elsődlegesen az alsó végtagok izmait) pár perc alatt álló helyzetben lenyújtjuk, egyben az óra alatt megemelkedett pulzust szép fokozatosan visszaállítjuk.